PL EN

Ćwiczenia Kobiet w ciąży – instruktaż

W czasie ciąży należy stopniować wysiłek, ćwiczenia wykonywać w umiarkowanym tempie. Ćwiczenia w ciąży powinny być wykonywane w wygodnych pozycjach, należy głęboko oddychać, a po ćwiczeniach stosować krótki relaks. Należy unikać gwałtownych ruchów, a ćwiczeń nie wykonywać dłużej niż 20-40 minut dziennie.

Do najczęściej proponowanych ćwiczeń należą:

  • ćwiczenie pobudzające krążenie krwi,
  • zwiększające ruchomość kręgosłupa,
  • wzmacniające mięśnie brzucha,
  • zwiększające ruchomość stawów biodrowych,
  • uelastyczniające mięśnie miednicy,
  • zapobiegające obrzękom nóg,
  • wzmacniające mięśnie pośladków, krocza
  • ćwiczenie zwiększające wentylację płuc.

Podczas trwania ciąży aktywność fizyczna poprawia funkcjonowanie układu oddechowego oraz przepływ krwi. Wszystko to sprawia, że aktywne kobiety są bardziej odporne na wysiłek w ciąży i podczas porodu. U kobiet, które regularnie ćwiczą wzrasta przemiana materii, dzięki czemu mniej tyją. Istotny jest fakt, że dzieci matek, które ćwiczyły podczas ciąży mają wyższą punktację od dzieci mam, które nie uprawiały gimnastyki.Należy dodać, że u ćwiczących przyszłych mam obserwuje się mniejsze występowanie takich stanów, jak np. wczesny poród, nieprawidłowe ułożenie dziecka, otyłość lub tak często występujące rozstępy. Ponadto, mamy mają zdecydowanie krótszy czas trwania porodu, a szyjka macicy rozwiera się szybciej i odczuwają mniejszą bolesność skurczów.

Najważniejsze jednak jest to, że uprawianie gimnastyki pomaga w szybkim powrocie sprawności fizycznej i psychicznej. Warto także dodać, że gimnastyka w ciąży zapobiega powstawaniu obrzęków, żylaków, powoduje wzrost pojemności płuc, przeciwdziała zaparciom, pomaga w utrzymaniu prawidłowej filtracji nerek, zwiększa zakres ruchomości kręgosłupa i stawów biodrowych oraz rozciąga i uelastycznia mięśnie miednicy i brzucha.

Cena 100 ZŁ
Czas 45 min

Ursynów

Zadzwoń Rezerwuj Kup Voucher Mapa